דברים שלא ידעת שקרן הפנסיה שלך יכולה לעשות

באיזה מקרים אנחנו זכאים לקבל פיצוי מקרן הפנסיה – ובאיזה מקרים לא? 
התשובה יכולה להשפיע על סיכויי ההצלחה של התביעה שלך,
ועל ההחלטה האם בכלל להגיש אותה.

צריך לתבוע את קרן הפנסיה שלך?

רבים לא יודעים, אך קרן הפנסיה שמטרתה העיקרית היא לחסוך לגיל הפרישה, מכילה כיסויים ביטוחים שאמורים להגן עלינו במקרה של מחלות ו/או תאונות שעשויות לקרות לפני הפנסיה, לדוגמה: ביטוח שארים וביטוח נכות (אובדן כושר עבודה). 

בשל מורכבותם, גם אנשים המודעים לקיומם של ביטוחים אלו לא יודעים: באילו מקרים נכון לתבוע ולקבל פיצויים מקרן הפנסיה, ובאיזה לא? לתשובה על השאלה הזו יש השפעה גדולה על סיכויי ההצלחה שלך בתביעה, תחילה חשוב להבין מה כולל כל אחד מהכיסויים הביטוחים הקיימים בקרן הפנסיה:

ביטוח שארים – כיסוי הכולל תשלום קצבה חודשית לשארים, במידה שהמבוטח הלך לעולמו לפני הגיעו לגיל הפרישה.

ביטוח נכות (אובדן כושר עבודה) – כיסוי הכולל קצבת נכות חודשית, לאדם שאיבד את יכולתו לעבוד. עוד על מיצוי הזכויות בעת אובדן כושר עבודה >>

על פניו, נראה פשוט. אך כדי לקבוע מי זכאי לפיצוי, קיימים קריטריונים מורכבים שחשוב להכיר – וכאן העניינים הולכים ונהיים יותר מסובכים. 

מתי מגיע לך פיצוי? ומתי לא?

בהצטרפות לקרן פנסיה קיימת תקופת אכשרה בת 5 שנים עבור מצב רפואי קיים. המשמעות: במידה שאדם חלילה נפטר כתוצאה ממחלה קיימת ועברו רק 4 שנים ממועד הצטרפותו לקרן הפנסיה, משפחתו לא תהיה זכאית לקצבת שארים. אותו עיקרון חל גם לגבי ביטוח למקרה נכות.

מה קורה במעבר מקרן פנסיה אחת לאחרת בחלוף תקופת האכשרה? במקרה זה יש לוודא כי ביקשת לשמור על רצף ביטוחי במעבר לקרן הפנסיה החדשה כדי שבקרות מקרה ביטוח, המבוטח או שאריו יוכלו לתבוע פיצויים מקרן הפנסיה החדשה. 

דוגמאות אלו הן רק טיפה באוקיינוס של קריטריונים שמכריעים את זכאותך לפיצוי.

זוהי שפה ותחום פעילות השייך למומחי תביעות, ומכאן החשיבות בפניה לאנשי מקצוע שיראו את התמונה המלאה – בהתאם למצבך ובהתאם לחוקיות עולם הביטוח. 

500 גוונים של אפור: מדוע הזכאות בתביעה אינה תשובה של שחור או לבן?

מעבר להתמצאות בנבכי התקנון והקריטריונים של קרן הפנסיה, חשוב להבין שבמקרים רבים הזכאות בתביעה היא לא שחור או לבן. ב־80% מהמקרים העיסוק בתביעה נכנס עמוק לתוך גווני האפור: ישנם מקרים רבים של זכאות חלקית, לכן על מנת למצות את הזכויות יש להציג לקרן הפנסיה או לחברת הביטוח את המצב הרפואי והנסיבתי באופן שיקל על מקבלי ההחלטות לראות את התמונה מהזווית הנכונה ולאשר את התביעה באופן מלא או חלקי על מנת שתוכל למצות את זכויותיך באופן מקסימלי. 

זה בדיוק מה שאנחנו ב- iClaim יודעים לעשות: להבין את המורכבויות של כל תביעה, לייצר תמונת מצב אמינה שתאפשר לך להבין מהם סיכויי ההצלחה ובשורה התחתונה: למצות את הזכויות שלך באמצעות מומחי תביעות שמתקשרים עם מקבלי ההחלטות בחברת הביטוח בשפתם. 

רוצה לגלות מהם סיכויי התביעה?

לביצוע בדיקה ללא תשלום:

אהבת? שתף את הפוסט!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email