חברת הביטוח דחתה את התביעה ובכל זאת, התובעת קיבלה קצבה חודשית בגובה 8,500 ₪ לכל החיים

בלה חלתה באלצהיימר, ותביעתה לקבל קצבת סיעוד חודשית נדחתה בעקבות טענה להסתרת פרטים רפואיים. כך ניהלנו משא ומתן עם חברת הביטוח ומינפנו טעות שהיא ביצעה, לצורך השגת הקצבה. 

בלה (שם בדוי) חלתה באלצהיימר, והגיעה למצב סיעודי קשה. המחלה הייתה בשלבים מתקדמים, וגם כאשר בלה התקשתה לתפקד, ההוצאות והחשבונות המשיכו לזרום. כדי להתמודד עם המצוקה הכלכלית אליה היא נקלעה בעיצומו של המשבר הגדול בחייה, היא פנתה לחברת הביטוח כדי לקבל קצבת סיעוד במסגרת הביטוח שלה. 

חברת הביטוח סירבה, בטענה לכוונת מרמה ולהסתרת מידע רפואי, בעת הקבלה לביטוח. תביעתה של בלה נדחתה והביטוח בוטל . יתר על כן, חברת הביטוח סירבה להחזיר את דמי הביטוח ששולמו במשך שנים רבות, והסתכמו במאות אלפי שקלים. בלה עמדה מול שוקת שבורה. בזמן שמצבה הבריאותי הולך ומתדרדר. היא נאלצה להתמודד עם דאגות כלכליות שהולכות וסוגרות עליה, בלי לדעת אם היא תקבל את הסיוע הכספי שמגיע לה במצבה המורכב. 

בנקודה הזו הסוכן של בלה, הבין שמדובר במקרה מורכב, והחליט לפנות למומחים בטיפול בתביעות. כך הגיעה בלה ל- iClaim

מדוע חברת הביטוח דחתה את התביעה של בלה?

חברת הביטוח טענה שבלה לא דיווחה על מחלה ממנה היא סבלה בעת ההצטרפות לביטוח. לטענתה, לו היתה יודעת, לא  היתה מסכימה לקבל את בלה לביטוח. 

אז מה באמת קרה? ביום ההצטרפות לביטוח, היא אכן סבלה ממחלה כלשהי. היא ידעה על הסימפטומים ודיווחה עליהם, אך מעולם לא הוסברו לה ע”י הרופאים המשמעויות של המחלה. ספק אם היא אפילו ידעה את שמה של המחלה. היא דיווחה על כל מה שהיה ידוע לה, בלי להסתיר דבר. מה גם שהרופאה שלה, השתדלה למעט בחשיבות וחומרת המחלה. 

בנוסף, המחלה לא הייתה קשורה בשום צורה למחלת האלצהיימר, שבגינה בלה הגיעה למצב סיעודי ותבעה קצבת סיעוד. זה לא מאוד משנה, יחד עם זאת, גם לעובדה זו היתה השפעה על טיפולנו.

איך יוצאים מהפלונטר ומשיגים לבלה קצבה חודשית?

לאחר ביצוע הערכת מצב ביחס למורכבות התיק, בנינו אסטרטגיית תביעה שמבוססת על פתיחת ערוץ הידברות עם חברת הביטוח. הודות לקשרים הענפים שטווינו במשך שנים רבות עם מקבלי ההחלטות בחברות הביטוח, הצלחנו ליצור פתח לניהול משא ומתן. 

כחלק מאסטרטגיית התביעה, ביקשנו מחברת הביטוח החזר עבור חצי מהסכום ששילמה הלקוחה לאורך השנים. במצב שכזה הביטוח יישאר מבוטל, אך בלה תוכל לפחות לקבל מאות אלפי שקלים חזרה. 

 

כך השגנו יתרון במשא ומתן – שהוביל לתוצאה הרצויה

למרות שלחברת הביטוח היה “קייס”, לכאורה,  בדמות אי דיווח על מצב רפואי, הצגנו להם תמונת מצב שונה. אם התיק יתברר בבית המשפט, ההבנה שמדובר בחולת אלצהיימר שפעלה, ללא ספק,  בתום לב עלולה להציג את חברת הביטוח באור שלילי כאשר המקרה יגיע לתקשורת. 

הבאנו את חברת הביטוח להבנה שאי מתן התשובה נבע מתום לב מוחלט, והרופאה חיזקה את עמדתנו זו.

הבנה זו הובילה לניהול הליך גישורי, במסגרתו חברת הביטוח הציגה עמדת פתיחה לפיה היא  מוכנה להחזיר את הפוליסה לתוקף, תוך החרגת מקרה הביטוח הקיים. המשמעות היא שלא תשולם למבוטחת קצבה עבור מקרה זה, אך הפוליסה תישאר על כנה. 

ההליך הגישורי נמשך, ובסיומו קיבלה בלה קצבה חודשית בגובה 8,500 ₪ – לכל החיים. 

לצערנו, מצבה הרפואי היה כה גרוע, שאפילו להודות לנו לא יכלה.

והמסקנה? גם כשמצב נראה אבוד, לא מוותרים! פונים
ל- iClaim, ויכולים להציל תביעה גם במקרים מורכבים. 

 

לביצוע בדיקה ללא תשלום:

אהבת? שתף את הפוסט!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email